OpenRoad

Klassiekers en bijzondere youngtimers           openroad_alfa_romeo_logo_100x100

Laatste nieuws

Verkocht: Alfa 75 3.0 V6 America

Al jaren ben ik op zoek naar een échte 75 3.0 V6 America. 5 jaar geleden kwam ik tijdens die zoektocht thuis met een Alfa 1300 GT Junior. Maar die 75 moest er een keer komen en nu heb ik hem gevonden.

Recentelijk leverde ik de Alfa 75.30-V6 America af aan een Belgische Alfa liefhebber.

Een “rijk” bezit, ’s avonds nog even de garage in, nog even kijken, nog even de geur opsnuiven……….uitleggen kan ik het niet, maar u snapt het wel toch?

Er worden tegenwoordig hele goede auto’s gebouwd. Auto’s die u keurig van A naar B brengen.

Auto’s met voorwielaandrijving, misschien wel “een hoge instap” maar zeker met een automaat en natuurlijk airco.

Auto’s die keurig 1:14 gebruiken, een modern kleurtje hebben en die maar eens in de 30.000 km naar de garage hoeven voor “een grote beurt” voor € 375,00. Auto’s die het altijd doen.

Dat zijn auto’s waar niemand van opkijkt, want ze zijn saai, méér dan 13 in een dozijn. De straten en parkeerplaatsen staan er vol mee.

Zoveel anders is deze Alfa 75 3.0 V6 America. Voorwielaandrijving, automaat, 1:14, modern kleurtje, beurtje om de 30.000 km ? Niets van dit alles !!

Niet saai, niet afstandelijk, beleving op alle fronten. Naar deze Alfa 75 3.0-V6 in Alfa Rosso kijkt de echte liefhebber direct om, hij hoeft hem nog niet eens te zien maar herkent hem direct aan het unieke geluid van het Busso-blok.

De echte liefhebber weet deze auto op haar echte waarde te schatten. Dit is een rijdersauto voor een échte Alfist, een auto boordevol karakter.

Natuurlijk kunt u met deze 75 gewoon van A naar B rijden, gebruikt overigens wel iets meer dan 1:14, maar als u hem in zijn nekvel grijpt wordt het autorijden puur sang.

Ik ga niet uitweiden over de superieure techniek en wegligging van de Alfa 75, daar zijn al voldoende artikelen over geschreven en de échte liefhebber kent de literatuur, de kengetallen en details uit haar of zijn hoofd.

De feiten van déze Alfa 75 3.0-V6 America op een rijtje;

De auto werd voor het eerst op de weg toegelaten op 4 augustus 1987 in Zuid-Duitsland. De auto bleef daar tot begin 2010. Over die “Duitse” periode is veel documentatie bij de auto. Rekeningen van onderhoud, keuringsbewijzen enz.

Daarna verhuisde de auto naar Nederland en kwam in het bezit van twee broers met een autoschadebedrijf. In hun vrije tijd brachten zijn “de 75” in concoursstaat. De auto werd overgespoten in haar originele kleur Alfa Rosso. Ik kan u verzekeren zo kwamen ze niet uit de fabriek. Prachtig werk hebben de broers afgeleverd.

Misschien hebben de broers meer aandacht besteed aan de Alfa dan aan hun bedrijf, maar “het spul” ging failliet en een bekende Alfa specialist kocht de auto uit de failliete boedel.

De auto werd gestald en toen ik bij hem een Alfa Spider ging bekijken stond naast die Spider een auto onder een troosteloos groen kleed. Dat was deze Alfa 75. De auto moest technisch volledig worden nagekeken en de motor was aan een revisie toe omdat de oliedruk veel te laag was.

Wij kwamen tot een deal. De motor is door de Alfa Specialist gereviseerd en de auto is technisch weer helemaal up to date . Facturen met de werkzaamheden en onderdelenlijst zijn aanwezig en behoren bij de auto.  Op mijn verzoek werd de auto subtiel verlaagd.

Nu, na wat fijn afstelling en als laatste het elektrolytisch reinigen van de injectoren, het monteren van nieuwe remblokken en schijven wordt het tijd dat de auto ingereden wordt.

Na revisie is met de auto 425 km. gereden de resterende 1500 inrijkilometers gunnen wij graag aan de nieuwe eigenaar.

Zoekt u een Alfa 3.0-V6 America die zowel van binnen, van buiten als technisch beter is dan toen hij uit de fabriek kwam, dan is dit uw auto.

Er kwam al snel iemand kijken en luisteren bij OpenRoad Classic Cars naar deze geweldige Alfa 75 en deze kijker (en luisteraar) heeft hem natuurlijk ook gekocht.

 

Voertuig Specificaties

  • Bouwjaar: 1987
  • Km-Stand: 425 km
  • Kleur: Rood
  • Bekleding: Grijs (stof)
  • Schakel: Handmatig
  • Uitvoering: 4-deurs
  • Brandstofsysteem: injectie
  • Cilinders: 6 in lijn 3430cc
  • Brandstof: Benzine
  • Vermogen: 188 PK
  • Bijtelling: 90 euro p/m
  • Verzekering: aangepast tarief
  • MRB: Voltarief

Berichtnavigatie

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.